Mēs visi no bērnības esam

 04.11.2013.

Bērnudārza tuvināšana ģimenei nav iedomājama bez pārdomātas pirmsskolas iestādes un ģimenes sadarbības, kas pamatos nodrošinātu bērna individualitātes un neatkārtojamības saglabāšanu.—– Katrs pedagogs apzinās, ka viņa kompetence izpaužas ne tikai attiecībās ar bērnu, bet arī ar vecākiem. Pedagogs, bērns, vecāki ir trijstūris, kur visiem ir vienlīdz jādarbojas, savstarpēji citam citu papildinot bērna attīstības nodrošināšanā, pedagoģiskās kompetences pilnveidošanā. Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības pamatā ir savstarpējas saprašanās un bagātināšanās princips, jo galvenais mērķis ir vienoti, kopīgiem spēkiem pareizi audzināt bērnu. Jāpanāk, lai vecāki bērnu audzināšanā ģimenē izmantotu visu to pozitīvo, ko bērns apguvis bērnudārzā. Arī pirmsskolas iestādei prasmīgi jāpārņem ģimenes pozitīvā pieredze. To var panākt tikai tad, ja pedagogs pret bērnu un viņa vecākiem izturēsies ar cieņu un iecietību, izrādīs gatavību palīdzēt ar padomu vai praktiski, ieklausīsies arī vecāku domās un aizrādījumos. Pedagogam pirmsskolas iestādē jānostiprina vecāku autoritāte, bet vecākiem ģimenē – pedagoga autoritāte.
Tāpēc mūsu 23.pirmsskolas izglītības iestādē ik gadu notiek pirmsskolas un ģimenes apvienošanas dienas un kopīgi svētki. Katra ģimene veido savu plakātu „Mēs visi no bērnības esam”, veido savas ģimenes prezentāciju, stāsta par sevi un ģimenes tradīcijām, savukārt, iestādes pedagogi gatavo dažādus konkursus vecākiem un bērnu uzstāšanos.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
23.pirmsskolas izglītības iestādes
skolotājas
Valentīna Grigorjeva,
Marina Radiševska