Daugavpiliešu pieredze radošumā un erudīcijā

 19.11.2013.

„Vai „tehniski” var būt arī „radoši”? Iekustini smadzeņu abas puslodes un padomā, kā uzbūvēt astoņkāju robotu, radi elektrību kā alķīmiķis un nosaki tā klātbūtni kā fiziķis. Palaid gaisā savu pirmo lidmašīnu vai sacenties buru laivu regatē. Šo visu un vēl daudz ko citu sacensību gaisotnē varēs izmēģināt „Tehniskās jaunrades dienās 2013!””—–
Šādam vilinošam aicinājumam atsaucās 14 mūsu pilsētas skolu skolēni no 3., 9. un 12. Vidusskolas un 10.novembrī devās uz Rēzekni, lai savas tehniskās prasmes un iemaņas izmēģinātu un pielietotu praksē, piedaloties Tehniskās jaunrades dienas piedāvātajās darbnīcās, ko organizēja Latvijas investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar Rīgas Tehniskās universitātes Studentu parlamentu un Robotikas klubu.
Piedāvājot piedalīties šādās aktivitātēs, mērķis bija rosināt skolēnus pievērsties un vairāk uzzināt par inženierzinātnēm, attīstīt praktiskās iemaņas elektronikā, mehānikā un robotikā, kā arī sniegt iespēju radoši izpausties šajās jomās.
Skolēni no dažādajiem piedāvājumiem izvēlējās mehānikas praktikumu „Laiviņas” un „Lidmodeļi”, robotikas darbnīcu „Līnijsekotāji” un elektrostaciju „Elektrodetektors” .
Robotikas darbnīcās pēc shēmas bija jāizveido līnijsekotājs (robots) ar oriģinālu dizainu, kas autonomi seko melnai līnijai uz baltas pamatnes. Ātrums un spēja sekot līnijai ir atkarīga no konstrukcijas. Kā atzina 12.vidusskolas 10.klases skolēns Aleksandrs Zubrickis: „Viss patika, pirmo reizi taisīju robotu un sanāca, diemžēl robots līnijsekotājs neierindojās starp labākajiem, jo ātrums bija pārāk mazs”.
Elektrodetektora veidošana, savukārt, rosināja jauniešos interesi par enerģētiku un elektrotehniku, kas ir pietiekami sarežģītas lietas, taču, kā atzīst 11.klases skolēns Jevgēnijs Petkevičs, pat pirmo reizi darbojoties ar lodāmuru, kompetentu palīgu vadībā ir iespējams sasniegt rezultātu – izveidot elektrodetektoru, kurš darbojas.
Savukārt laiviņu un lidmodeļu veidošana attīsta modelēšanas spējas, precizitāti un pacietību. Šajā mehānikas darbnīcā roku iemēģināja Antons Čornijs no 9.vidusskolas, izsakot viedokli: „Ja būtu vēlreiz piedāvāta iespēja piedalīties šādās darbnīcās, to izmantotu, jo pieredze noder gan profesionālo iemaņu pilnveidei, gan pārliecībai par pareizu nākotnes plānošanu.”
Prieks un gandarījums, ka skolēni piedāvāto iespēju novērtēja, atzīstot, ka guvuši interesantu un dzīvē noderīgu pieredzi.
Liels paldies pedagoģēm Ivetai Meškovai (Daugavpils 12.vidusskola), Aļonai Ivanovai (Daugavpils 9.vidusskola), Larisai Koroševskai (Daugavpils 3.vidusskola), kuras savus skolēnus spēj ieinteresēt un mudina uz izaicinājumiem arī ārpus skolas.

Informāciju sagatavoja:
Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes
Profesionālās, interešu un pieaugušo izglītības nodaļas
pedagoģe – karjeras konsultante
Santa Čeirāne
t.65407437