Spēles un rotaļspēles mājturības apguvei 15.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē
14.03.2014.
15.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē 13.martā notika seminārs pirmsskolas izglītības skolotājiem „Spēles un rotaļspēles mājturības apguvei pirmsskolā”.—–
Pats vārds „mājturība” asociējas, pirmkārt, ar ēdienu gatavošanu, tomēr – vai mājturība ir tikai ēdienu gatavošana un galda klāšana? Vai kaut kur ir noteikts, ka, piedaloties mājturības nodarbībās, mums ir obligāti jāgatavo? Varbūt ir kādas citas darba formas, kuras mēs varam pielietot mājturības nodarbībās pirmsskolas izglītības satura apguvei?
Mūsu izvēlētais mājturības aspekts bija gatavošana, veselīga un neveselīga pārtika, tās uzņemšanas laiks un nozīme cilvēka dzīvē. Ņemot vērā iepriekš minēto, kā arī atceroties, ka tieši rotaļa un rotaļspēle ir galvenais apmācības veids, īstenojot pirmsskolas izglītības programmu, un, protams, neaizmirstot par integrēto saturu, semināra dalībniekiem tika piedāvāts iepazīties ar nodarbībām „Galda spēles mājturības apguvei pirmsskolā”, „Didaktiskās spēles mājturības apguvei pirmsskolā”, „Riņķa spēles mājturības apguvei pirmsskolā”, „Spēles mājturības apguvei ar kustību un runas koordināciju”. Pirmsskolas izglītības iestādes skolotāji rādīja, kā mājturību var apgūt ne tikai gatavojot no īstiem produktiem, bet arī to, kā šo jomu var veiksmīgi papildināt ar citām darba formām, metodēm un paņēmieniem.
Mūsu iestādes skolotāju sagatavotā spēļu un rotaļspēļu izstāde apmeklētājos izraisīja neviltotu interesi, jo piedāvātais materiāls ir laika gaitā pārbaudīts un noslīpēts. Semināra dalībniekiem tika sniegti ieteikumi par to, kā vecāki, ikdienā pavadot laiku virtuvē, var attīstīt bērna valodu un runu.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
15.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes
vadītāja N.Ļahoviča,
vadītājas vietniece A.Kucina