Vidusskolēnu nokārtoto eksāmenu rezultāti zināmi

07.07.2014.

Jūlija sākumā, kad vidusskolu absolventi saņēmuši centralizēto eksāmenu sertifikātus, Izglītības un zinātnes ministrija apkopo valsts pārbaudes rezultātus valstī, bet Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde – mūsu pilsētā.—–
Vidusskolu beidzējiem ir jākārto vismaz četri eksāmeni, no tiem trīs ir obligātie centralizētie eksāmeni – latviešu valoda, matemātika un svešvaloda – un viens eksāmens pēc savas izvēles (jebkurš vidusskolā apgūtais mācību priekšmets, kura apjoms nav mazāks par 105 stundām, līdz ar to katru atsevišķo eksāmenu kārto nosacīti neliels absolventu skaits).
Kopumā valstī ir pazeminājies vidējais rezultāts latviešu valodā, bioloģijā un vācu valodā, bet 135 eksāmenos skolēni nav sasnieguši minimālo 5% robežu. Daugavpilī vidējais rezultāts ir augstāks nekā valstī matemātikā, fizikā, bioloģijā, ķīmijā un krievu valodā, savukārt, zemāks tas ir latviešu valodā, angļu valodā un vēsturē, bet minimālo rezultātu skolēni nav spējuši sasniegt 18 eksāmenos.
Analizējot aizvadīto mācību gadu, tika konstatēts, ka Daugavpils skolās 5 reizes ir samazinājies vācu valodu kārtotāju skaits (2012./2013.m.g. to bija 31, šogad – 6), vēstures – vairāk nekā 2 reizes (bija 29, tagad – 11, un pamatā to kārto profesionālās izglītības iestāžu audzēkņi).
Visvairāk augstu rezultātu (virs 60%) ir Daugavpils Krievu vidusskolā-licejā, Daugavpils Valsts ģimnāzijā, 3.vidusskolā, J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijā un 9.vidusskolā. Kopējais augsto rezultātu skaits par 1% pārsniedz iepriekšējā gada sasniegumus.
Vispārizglītojošajās skolās novērojama tendence – procentuāli palielinās augstu rezultātu (81-100%) skaits un 21 – 40% robežas esošo rezultātu skaits, savukārt profesionālās izglītības programmās, īpaši matemātikā, palielinās 5 – 20% robežās esošo rezultātu skaits.
Tā kā kopumā Daugavpils pilsētas izglītības iestādēs latviešu valodas eksāmena rezultāti salīdzinājumā ar pagājušo mācību gadu ir pazeminājušies par apmēram 7%, ir jāmeklē risinājumi mācību priekšmeta mācīšanas un mācīšanās procesa uzlabošanai. Lielāka uzmanība jāpievērš latviešu valodas apguvei pamatskolas posmā, nodrošinot pamatzināšanu un prasmju kvalitatīvu apguvi. Ir jādomā par priekšmeta efektīvākām mācīšanas metodēm vidusskolā, jāsniedz lielāks metodiskais atbalsts 9. un 12.klašu skolotājiem, savukārt izglītības iestāžu administrācijas iekšējās kontroles plānā būtiska uzmanība jāpievērš latviešu valodas apguvei.

2013./2014.mācību gads CE_rezultāti_2014.pdf

Informāciju apkopoja un sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
Izglītības satura nodaļas vadītāja
Ināra Sprindžuka
t.65407427