Atvadas no rudens

27.11.2014.

Kad rudens ir pamājis atvadas ar pēdējiem gājputnu kāšiem un teju teju tā vietā stāsies ziema, Daugavpils pilsētas 15.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē tiek izvērtēts pirmajos trijos mēnešos paveiktais.—–
Šogad pirmie integrēto rotaļnodarbību rādīja grupas „Ziediņš” bērni un viņu skolotājas – pirmsskolas izglītības skolotāja Svetlana Gabrāne un skolotāja-logopēde Irina Kondrašova. Integrētās rotaļnodarbības mērķis bija atkārtot un nostiprināt zināšanas par apkārtējo pasauli rudenī un aktivizēt ar to saistīto leksisko materiālu gan matemātikas, gan mājturības kontekstā. Daudzi šīs logopēdiskās grupas bērni jau nākamajā gadā dosies uz skolu, tāpēc ir svarīgi bērniem ne tikai sniegt jaunas zināšanas, bet iemācīt tās izprast, veidot likumsakarības un analizēt, lai pirmsskolēns varētu demonstrēt savas zināšanas, sintezēt tās un pielietot jaunās mācību un ārpusnodarbību situācijās.
Lai runāšana būtu raitāka, nodarbības sākumā bērni sagatavojās lielajam darbam – veica runas aparāta vingrinājumus, nostiprināja valodas gramatisko konstrukciju pielietojumu praksē, prasmi veidot saistīto loģisko stāstu, izmantojot shēmu, atbildēja uz skolotājas jautājumiem un uzdevumiem par rudeni. Tāpat arī, lai pilnvērtīgi sagatavotu bērnus skolai, integrētajā nodarbībā tika iekļauti uzdevumi par skaitu un skaitīšanu 10 apjomā, piemēru risināšana, skaitļa kaimiņu noteikšana un darbs ar ģeometriskām figūrām. Tad bērniem tika piedāvāts izveidot desertu. To pagatavošanai bija stingri jāseko tehnoloģiskajai kartei, un augļi bija jāsagriež noteiktās ģeometriskās figūrās. Šī nodarbības daļa bija piesātināta ar lielu korekcijas darbu. Tikai mūsu iestādē, strādājot ar bērniem ar valodas traucējumiem, rotaļnodarbībās produktīvajā darbībā tiek pielietota Mironovas valodas un runas attīstīšanas metodika, tāpēc bērniem tiek attīstītā prasme atbildēt uz jautājumiem, nepārtraucot darbu, kā arī atbildēt ar pilniem teikumiem. Nav mazsvarīgi tas, ka šādās nodarbībās bērni mācās ievērot noteiktu darba tempu, klausīties citu teikto un nepārtraukt runātāju, kā arī izdarīt secinājumus un uzdot jautājumus. Bez tam nodarbības laikā plaši bija izmantota mūzika (mūsu korekcijas darba sastāvdaļa) kā domāšanas veicinātāja: jau pats Pitagors savā matemātikas skolā vadīja nodarbības mūzikas pavadījumā.
Šādās nodarbībās piedalās arī pirmsskolas skolotāji no citām grupām, jo tas ir vienreizējs pieredzes apmaiņas pasākums iestādes robežās un iespēja objektīvāk izvērtēt kolēģu veikumu un bērnu sasniegumus.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
15.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes
vadītājas vietniece
Aina Kucina