Katrs labais darbs ir pamanīts

20.04.2016.

Š.g. 19.aprīlī Daugavpils 9.vidusskolas telpas bija pozitīvisma caurstrāvotas un smaidīgu cilvēku pilnas – te notika seminārs vispārizglītojošo skolu pedagogiem, skolēniem un interesentiem „Pozitīvās pārmaiņas skolā turpinās”. Seminārs bija veltīts programmas „Atbalsts pozitīvai uzvedībai (APU)” nostiprināšanai 10 Daugavpils skolās: Vienības, 11. un Saskaņas pamatskolā, Logopēdiskajā internātpamatskolā-attīstības centrā, J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolā, 9., 12., 13., 16. un 17.vidusskolā.—–
Skolām, kurās programma vēl netiek ieviesta, bija iespēja iepazīties ar tās ieviešanas gaitu un rezultātiem citās skolās, bet skolām, kurās programma jau darbojas, dalīties savā pieredzē.
Semināra ievadā programmas “Atbalsts pozitīvai uzvedībai” ieviešanas brīvprātīgā koordinatore Daugavpilī, Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes vadītāja Marina Isupova klātesošos iepazīstināja ar programmas aktivitātēm un ieviešanas monitoringu 2015./2016.m.g., kā arī ieskicēja plānus nākamajam mācību gadam. Programma pilsētā darbojas jau ceturto gadu un tās rezultāti ir jūtami gan skolēnu uzvedībā un attieksmē pret mācībām, gan savstarpējās attiecībās, gan skolas mikroklimata izmaiņās. Priecē tas, ka katra skola, kur iesaistās programmā, veiksmīgi izmanto jau “strādājošas” idejas, gan ievieš savas oriģinālas pārmaiņas.
Aizkustinoši bija Daugavpils Logopēdiskās internātpamatskolas-attīstības centra skolēnu ļoti personiskie stāsti par situācijām pirms APU programmas ieviešanas un pozitīvajām pārmaiņām sevī un savā skolā, sākot darboties programmai. Savukārt Daugavpils 17.vidusskolas direktors Ivars Šķinčs, kura vadītā iestāde programmā darbojas visilgāk un ir tās iesācēja pilsētā, iepazīstināja ar risinājumiem, kā skolai nepārtraukti uzturēt pozitīvo pastiprinājumu un loģisko seku piemērošanas praksi, kā pamanīt katru skolēna mēģinājumu rīkoties pozitīvi. Direktors atzina, ka ļoti viegli ir kaut ko uzsākt, bet nepieciešama milzīga apņēmība turpināt un attīstīt procesu ilgtermiņā.
Pēc plenārsēdes turpmākais darbs notika diskusiju grupās, atsevišķi darbojoties skolēnu grupām un pedagogu grupai.
Vienības pamatskolas un 13.vidusskolas skolēni 16.vidusskolas skolēnu vadībā diskutēja un izstrādāja ieteikumus „Kā droši, veselīgi un ērti iekārtot skolas vidi”. 17.vidusskolas un 9.vidusskolas skolēni sprieda, kā attīstīt skolēniem prasmi un gatavību uzņemties atbildību par saviem lēmumiem, rīcību un tās sekām. 12.vidusskolas un J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas skolēni mēģināja rast atbildes uz jautājumu “Kā iemācīt skolēniem respektēt ikviena indivīda vajadzības un viedokli”. Ar daudzveidīgām labdarības iespējam klajā nāca 11.pamatskolas, Saskaņas pamatskolas un 13.vidusskolas skolēni, apspriežot savus redzējumus par tēmu „Kā panākt APU programmas mērķus, iesaistot skolu labo darbu kustībā”.
Skolotāju darba grupā tika apskatīts, kā tiek realizēts atbalsts skolotājiem un tehniskajam personālam APU programmas ieviešanā. 11.pamatskolas direktore Ina Meldere dalījās pieredzē, kā un kāpēc iestrādāt APU pamatprincipus un noteikumus skolas Iekšējās kārtības noteikumos un skolas Attīstības plānā”, Logopēdiskās internātpamatskolas-attīstības centra direktore Marika Raičonoka pievērsās jautājumam „Kā motivēt skolas pedagogus un tehnisko personālu darboties atbilstoši APU programmas nosacījumiem”, savukārt J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas psiholoģe, pilsētas psihologu MA vadītāja Anastasija Petrovska un Daugavpils 12.vidusskolas un DPIP psiholoģe Linda Vingre ieteica, kā palīdzēt pedagogam pasargāt sevi no profesionālas izdegšanas.
Pēc darba grupu diskusijām visi semināra dalībnieki tikās plenārsēdes 2.daļā, kurā tika prezentēts grupu darbs un izteikti galvenie secinājumi. Noslēgumā visas programmā APU iesaistītās skolas saņēma apliecības, bet visi klātesošie nostiprināja pārliecību par to, ka katrai labai idejai vienmēr ir sekotāji un to pulks nākotnē tikai pieaugs!

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
sabiedrisko attiecību speciāliste
Anita Pleša
t.65407434