Mana mīļa grāmatiņa

03.05.2016.

Viens no visjaukākajiem bērnības pavadoņiem ir grāmatiņa. Katrai no tām ir sava vēsture, sava “dzīve”. Ikviens pieaugušais labi atceras savu pirmo grāmatiņu, kuru viņam lasīja vecāki un vecvecāki, kuru pats slēpa zem spilvena un kuru lasīja katrā brīvā brīdī. Pirmsskolas vecumā grāmata ir radošās iztēles avots, kas lielākā vai mazākā mērā palīdz bērnam pieņemamā formā izprast sarežģīto pasauli un tajā notiekošo.—–
Daugavpils pilsētas 15.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē viens no svarīgākajiem audzināšanas mērķiem ir rosināt bērniem interesi par grāmatu un audzināt mīlestību pret to. Lai bērnu zināšanas par grāmatu būtu daudzpusīgākas un pilnīgākas, mūsu pirmsskolas izglītības iestādē š.g. 22.aprīlī tika atzīmēta Pasaules Grāmatu diena. Bērni uzzināja daudz interesantas informācijas par to, ka grāmatu dienas svinēšanas tradīcija aizsākās 1923.gadā Spānijā, taču kopš 1995.gada UNESCO 23.aprīli ir noteikusi par Pasaules Grāmatu dienu. Pasaules Grāmatu dienas mērķis ir godināt grāmatu autorus, kā arī aicināt cilvēkus pievērsties gan grāmatu lasīšanai, gan rakstīšanai, gan autortiesību aizsardzībai.
Mūsu pirmsskolas izglītības iestādē katrā grupā visa mēneša laikā notika grāmatai veltītas aktivitātes. Bērni atnesa no mājām savas mīļākās grāmatiņas un stāstīja par tām savā grupā. Divi audzēkņi atnesa savu vecāku bērnības mīļgrāmatiņas, pie tam vienu no tām rotāja ģimenes zīmogs, kas liecina, ka grāmata ģimenē ir vērtība un tā tiek saglabāta un nodota nākamajām paaudzēm. Šādas aktivitātes deva pedagogiem papildu iespēju izpētīt bērnu ģimenes, to tradīcijas, cik un ko lasa vecāki saviem bērniem, kādi bērnu daiļliteratūras darbi un autori ir vislasītākie un vismīļākie. Tā izrādās, ka bērni un viņu vecāki dod priekšroku pasakām, gan tām, kuras vairāk patīk pašiem vecākiem, gan tām, kuras ir iecienījuši viņu bērni. Šie pedagoģiskie novērojumi dod arī iespēju uzzināt bērnu pieredzi šajā jomā, lai vēl veiksmīgāk plānotu turpmāko darbu, padarot to vēl interesantāku un pievilcīgāku pirmsskolas vecuma bērniem. Tāpat Pasaules Grāmatu dienas laikā bērni gatavoja pašdarinātas grāmatiņas, spēlēja sižeta lomu rotaļas “Bibliotēka”, “Grāmatu veikalā”, “Jaunais rakstnieks” un citas ar šo tematiku saistītas rotaļas.
Grāmata var būt dažādās valodās, dažāda formāta un materiāla, mūsdienās tā var būt arī elektroniska, tomēr lai kāda tā būtu, tā saglabā savu pedagoģisko spēku.

Ieskats pasākumos mana_mīļa_grāmatiņa.pdf

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
15.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes
skolotāja logopēde
Irina Kondrašova,
vadītāja vietniece
Aina Kucina