Mūsdienu tehnoloģijas kā atbalsts pedagoģiskā procesa organizācijai

02.05.2017.

Mūsdienās bērni aug krāsainā, ātri mainīgā, informatīvi plašā pasaulē. Tehnoloģijas attīstās strauji, un tās ienāk arī mācību procesā. Tāpēc īpaši svarīgi ir, lai interaktīvie risinājumi organiski iekļautos tradicionālajā mācību vidē, lai tie būtu integrēti, efektīvi un skolotājam viegli lietojami, kā arī bērnam saprotami un pieejami.—– Skolotājam ir jābūt kompetentam ne tikai klasiskajās pedagoģiskajās metodēs, bet arī jāseko līdzi inovatīvām tehnikām un metodēm, jo bērni attīstās līdz ar mūsdienīgām tehnoloģijām. Lai paplašinātu bērnu komunikatīvas prasmes, sociālās prasmes, interesi jauniem atklājumiem, redzesloku starpinstitucionālā, starptautiskā mērogā, pedagogs savā darbā var izmantot interaktīvos līdzekļus.
Daugavpils pilsētas 4.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē no š.g. 24.aprīļa līdz 26.aprīlim tika rīkoti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides A programmas kursi “Informācijas tehnoloģiju pielietošana efektīva pedagoģiskā procesa organizācijai bērniem ar speciālām vajadzībām” (12 h).
Iestādes vadītāja J.Jankovska kursu dalībniekus iepazīstināja ar speciālās izglītības iespēju realizāciju – LR normatīvie akti izglītības jomā, speciālo pirmsskolas izglītības programmu veidu realizācija iekļaujošas izglītības aspektā, pirmsskolas un skolas pārejas perioda pēctecība, drošas vides izveide informācijas tehnoloģiju izmantošanā.
Pirmsskolas iestāžu un skolu māsa T.Vasiļjeva iepazīstināja ar veselības aizsargsistēmu bērniem ar speciālām vajadzībām pedagoģiskā procesa efektivitātei, piedāvāja veikt praktiskus paņēmienus savas veselības veicināšanai, gan arī pastāstīja, kā mūsdienu tehnoloģijas ikdienā izmanto medicīniskajā darbā, gan veselības profilaktiskajā darbā.
Skolotāja logopēde N.Černihoviča stāstīja par efektīva pedagoģiskā procesa organizācija bērniem ar valodas attīstības traucējumiem, jauktajiem traucējumiem. Pedagoģe rādīja pašizgatavotos materiālus efektīvāka pedagoģiskā procesa vadīšanai un iepazīstināja ar interaktīviem līdzekļiem, to iespējām, ko izmanto nodarbību un individuālā darba laikā. Kursu dalībniekiem tika prezentēta apgaismotā tāfele, kas ir neatņemama sastāvdaļa bērnu intereses un individuālo spēju attīstīšanā.
Skolotāja logopēde M.Zubova iepazīstināja ar savu pieredzi darbā ar IT runas traucējumu korekcijā, kā savā darbā izmanto ESF projekta “Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide” (Nr. 2010/0330/1DP/1.2.2.4.1/10/IPIA/VIAA/001) tekstapstrādes programmu SymWriter 2. Kursu dalībniekiem bija iespēja izmēģināt un gūt dažādas idejas sava darba organizēšanai, redzot šīs programmas iespējas.
Vadītājas vietniece S.Šņepste izklāstīja iestādes pieredzi efektīvu mūsdienu metožu un paņēmienu iespējas pedagoģiskā procesa organizācijā. Dalībniekiem bija iespēja kopīgi darboties, veidojot Padlet sienu. Dalībnieki tika iepazīstināti ar iestādes mājaslapu, tajā izvietoto informāciju, pedagogu izveidotajiem interaktīvajiem metodiskajiem materiāliem, ko var izmantot jebkurš pedagogs vai vecāks. Tika pastāstīta iestādes pieredze darbā ar vecākiem, izmantojot IT. Kursu dalībnieki izteica lielu sajūsmu par vecāku iesaistīšanu rotaļnodarbību vadīšanā caur video elementiem.
6.grupas pirmsskolas skolotājas I.Arhipova un J.Sapune sniedza savu pieredzi par IT izmantošanas iespējām mācību procesā bērniem sagatavošanā skolai. Nodrošinot kursu dalībniekiem pieeju datoriem, tika rasta iespēja praktiski iemācīties un veidot metodiskos līdzekļus gan PowerPoint programmā, gan interaktīvas spēles, pievienojot dažādas animācijas, video materiālu, atdzīvinot varoņus. Pedagogi arī iepazīstināja ar interaktīvās tāfeles iespējām, funkcijām, ko izmanto interaktīvā materiāla izgatavošanā, realizēšanā. Pedagogi kursu dalībniekiem sniedza dažādus padomus, kā labāk veidot savus interaktīvos materiālus, lai tie būtu daudzfunkcionāli un ilgtspējīgi.
Kursu noslēgumā dalībnieki saņēma apliecības par šo kursu apgūšanu un rekomendācijas, kādas interneta vietnes, programmas var izmantot savā darbā interaktīvo materiālu izveidošanai.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes
vadītāja vietniece
Sintija Šņepste