Lietpratībā balstītā mācīšanās – kursi angļu valodas un CLIL skolotājiem

24.01.2020.

Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde un projekta “Skola2030” komanda organizēja divu dienu 12 stundu tālākizglītības kursus “Lietpratībā balstītā mācīšanās” angļu valodas un CLIL skolotājiem Daugavpilī Kursi notika 2020.gada 16.-17.janvārī, kuru tēmas bija “Lietpratībā balstīta mācīšanās un jaunā izglītības programma” un “CLIL mācību procesā”. Kursos piedalījās 43 Daugavpils angļu valodas un CLIL skolotāji. —–
Kursus vadīja pasniedzēji no Amerikas: Lorena Andersone (Lauren Anderson) un Adams Mastandrea (Adam Mastandrea). Lorenai Andersonei no Minesotas Universitātes ir Maģistra grāds izglītībā (valodu un kultūru pasniegšanā). Viņa sāka savu karjeru kā otrās klases skolotāja spāņu valodas iegremdēšanās skolā, ir izveidojusi jaunu pasaules valodu programmu 5. un 6.klasei un māca angļu valodu kā otro valodu pamatskolā. Nesen strādāja par angļu valodas pasniedzēju akadēmiskiem mērķiem Viskonsinas-Oškoša (Wisconsin-Oshkosh) Universitātē un kā pamatskolas skolotāja-mentore (konsultante). Pašlaik viņa strādā Latvijas Universitātes Filoloģijas nodaļā un ir projekta “Skola2030” eksperte. Adams Mastandrea sāka savu karjeru kā angļu valodas skolotājs Polijā un Japānā. Viņam ir maģistra grāds lietišķajā valodniecībā un doktora grāds izglītības psiholoģijā. Viņa darbs ietver angļu valodas mācīšanu akadēmiskiem mērķiem, un viņš ir angļu valodas mākslas un lasītprasmes mācību programmas koordinators Montanas Izglītības departamentā (ASV). Viņš ir  izglītības asociētais profesors, pašlaik ir angļu valodas Fulbraita programmas pārstāvis ASV Valsts departamentā Viļņā, Lietuvā. Abiem pasniedzējiem ir liela pieredze metodiskajā darbā ar skolotājiem.
Kursos skolotāji strādāja individuāli un grupās, spēlēja un piedalījās lomu spēlēs, guva informāciju  par starptautisko un Latvijas pieredzi kompetenču pieejā, dalījās ar savu pieredzi, kā arī dalībnieki apsprieda  jaunu izglītības programmu, kura pieprasa skolotājiem fokusēties uz valodas zināšanām, valodas prasmēm un funkcionālo lietpratību. Nodarbību laikā skolotāji saņēma praktiskas idejas prasmju mācīšanai un skolēnu lietpratības vērtēšanai. Kursu vadītāji dalījās ar savām idejām, kā veicināt skolēnus izmantot angļu valodu informācijas saņemšanai,  mijiedarbībai un sarunai. Bija iespēja iepazīties ar dažādām metodēm, kā veicināt studentu pašvadītu mācīšanos un mūžizglītību. Nodarbību laikā skolotājiem bija laiks izstrādāt un dalīties ar idejām, kuras pēc tam var izmantot savās stundās. Jaunā izglītības programma arī pieprasa skolotājiem izmantot CLIL, lai atbalstītu skolēnu angļu valodas attīstību. Šajās nodarbībās skolotāji piedalījās CLIL stundu demonstrēšanā un iepazinās ar idejām, kuras pēc tam var izmantot savās stundās. Kursu vadītāji dalījās ar resursiem un avotiem un atbalstīja skolotājus CLIL tēmu un projektu idejas izstrādāšanā.
Kursu noslēgumā skolotāji saņēma Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes apliecības par pedagogu profesionālās kompetences pilnveidi.

Liels paldies Daugavpils Valsts ģimnāzijai par viesmīlību un iespēju novadīt kursus ģimnāzijas aktu zālē.
Informāciju sagatavoja
Ilona Ustinova,
angļu valodas un CLIL skolotāju MA vadītāja,
izglītības metodiķe