Starptautisko projektu aktivitāšu pavasara virpulis Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolā-licejā
No marta beigām līdz maija sākumam Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolā-licejā tika īstenoti pieci starptautiskie Erasmus+ un NordPlus projekti, kuros piedalījās 27 skolēni no 8.-11. klases un 14 dažādu priekšmetu skolotāji. Projektu ietvaros skolēni paplašināja savu redzesloku par nozīmīgām vēstures un kultūras saknēm savā valstī un citās Eiropas valstīs, attīstīja mūsdienu pasaulē svarīgās kritiskās domāšanas un komunikācijas prasmes. Projekti sekmēja daudzpusīgu liceja skolotāju sadarbību mācību procesā, radīja apstākļus ciešai sadarbībai ar kolēģiem no Eiropas valstīm.
No 4. līdz 7. maijam Narvas Pähklimäe ģimnāzijā (Igaunijā) notika trešā skolotāju tikšanās Nordplus projekta ToReMa (Towards Real Maths) “Pretī reālai matemātikai” ietvaros. Projekta dalībnieki apmeklēja matemātikas stundas, prezentēja saviem kolēģiem izstrādātos un aprobētos mācību materiālus, kuri veicina skolēnu problēmrisināšanas un domāšanas prasmju attīstīšanu, apsprieda materiālu kvalitāti, precizēja mācību stundu kvalitātes kritērijus. Projekta dalībnieki iepazinās ar Narvas vēsturisko centru.
Periodā no 16. līdz 22. aprīlim Erasmus+ projekta „Atgriešanās pie savām saknēm” (“Return to Roots”) ietvaros pieci skolēni no 8. un 11. klases piedalījās mobilitātē Bergenā, Norvēģijā. Norvēģu saknes redzamas gādīgā attieksmē pret dabu, aktīvā dzīvesveidā, iecietībā, cilvēku centībā un pieticībā. Projekta dalībnieki iepazinās ar Norvēģijas vēsturiskajām un kultūras saknēm, apskatīja Bergena apskates vietas, gleznainos fjordus, apmeklēja Jūras muzeju, lašu saimniecību. Kopā ar skolēniem no Kipras, Norvēģijas un Slovākijas licejisti gatavoja tradicionālos ēdienus, iekaroja Fljoena virsotni.
No 3. līdz 4. aprīlim Erasmus+ Job Shadowing projekta ietvaros licejā viesojās krievu un angļu valodas skolotāja no Ungārijas. Vizītes mērķis bija iepazīties ar inovāciju un talantu atbalstu skolā. Skolotāja apmeklēja angļu un krievu valodas stundas – kopumā 11 dažādas stundas. Viese no Slovākijas atzīmēja, ka licejā skolēni un skolotāji strādā ļoti radoši: pēta gramatiku, konstruē likumus, skolotāji māca skolēnus pamatot savu viedokli, analizējot tekstus. Skolotājai patika liceja skolotāju un skolēnu atbalsta sistēma, pozitīva darba atmosfēra stundās, liceja aprīkojums.
Periodā no 26. marta līdz 1. aprīlim Erasmus+ projekta “4K: Komunikācija, Kritiskā domāšana, Kreativitāte (radošums), Kooperācija (sadarbība)” (The 4Cs: Communication, Critical Thinking, Creativity, Cooperation”) ietvaros deviņi skolēni no 10. un 11. klases piedalījās mobilitātē Ungārijā, Pēčas pilsētā. Kopā ar skolēniem no Ungārijas, Zviedrijas un Spānijas viņi aktīvi pildīja dažādus uzdevumus, kuri tika vērsti uz radošās un kritiskās domāšanas attīstīšanu un sadarbības iemaņu pilnveidi. Nedēļas beigās, strādājot jauktajās grupās, skolēni izcili interpretēja un dramatizēja izlasītās grāmatas tēmas un idejas. Skolēniem bija iespēja labāk iepazīties ar ungāru kultūru un virtuvi, apskatīt kultūrvēsturiskos objektus, apmeklēt Ungārijas galvaspilsētu Budapeštu.
No 23. līdz 24. martam licejā notika pieredzes apmaiņas seminārs NordPlus starptautiskā projekta ToReMa (Towards Real Maths) “Pretī reālai matemātikai” ietvaros. Projekta dalībnieki, liceja matemātikas skolotāji, izstrādāja uzdevumus, kas vērsti uz problēmu risināšanu. Projekta vadītājs Ph.D Aleksandrs Sokols apmeklēja matemātikas stundas pamatskolā, kurās skolēni izvirzīja hipotēzes, pārbaudīja to pareizību, uzdeva jautājumus. Pēc stundām matemātikas skolotāji apsprieda izstrādāto uzdevumus, novadītās stundas, fokusētās uz problēmu risināšanu.
No 20. līdz 24. martam Erasmus+ projekta ”Kāda ir situācija jūsu valstī?” ietvaros licejā viesojās 12 skolēni un divas skolotājas no Slovākijas. Projekta mērķis – pētīt nacionālās minoritātes ES valstīs. Projekta dalībnieki izpētīja dažādu izglītības iestāžu mājaslapas, iepazinās ar liceja skolēnu ģimenes tradīcijām, tikās ar Daugavpils Universitātes Krievu valodas un literatūras centra vadītājiem, apmeklēja Daugavpils Krievu kultūras centru, Svētā Borisa un Gļeba pareizticīgo katedrāli, Latgales Centrālo bibliotēku, Daugavpils cietoksni, Slutišķu lauku sētu. Projekta dalībnieki atzīmēja Daugavpils vēsturiskā un kultūras mantojuma unikalitāti.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas-liceja
direktores vietniece
Nataļja Koviļina