Liceja skolotāji apgūst mūsdienu tendences izglītībā starptautiskajos kursos Itālijā, Horvātijā, Kiprā
2024./2025.mācību gadā Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas-licejs īsteno divus Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības KA121 skolu sektora projektus: “Domā un radi ar STEAM” un “Mācies – sadarbojies – attīsties ar IKT”. Projektu ietvaros tika realizētas daudzveidīgas aktivitātes: skolēnu mācību mobilitātes, darba ēnošanas aktivitātes, mācību kursi skolotājiem.
No š.g. 28.aprīļa līdz 4.maijam liceja angļu valodas skolotāja Julija Vetrine un IT mentore Olga Zimņika piedalījās Erasmus+ kursos Florencē, Itālijā –“Izglītības pārveide: AI, AR, VR un 3D drukāšanas integrēšana efektīvai apmācībai”. Kursus organizēja EuropassTeacher Academy, pulcējot 14 pedagogus no dažādām Eiropas valstīm – Zviedrijas, Bulgārijas, Francijas, Lietuvas, Nīderlandes u.c. Tā bija lieliska iespēja dalīties pieredzē un iepazīties ar izglītības sistēmām citās valstīs.
Kursa mācību programma bija veltīta mūsdienu tehnoloģiju – mākslīgā intelekta, paplašinātās un virtuālās realitātes, kā arī 3D drukas – izmantošanai izglītībā. Skolotājas apguva dažādus digitālos rīkus, piemēram, Notebook, Diffit un Brisk, kas palīdz personalizēt mācību saturu, padarot to pieejamāku un saistošāku skolēniem. Praktiski tika izveidoti 3D objekti.
Brīvajā laikā dalībnieces baudīja Itālijas kultūras bagātību – apmeklēja Florences vēsturisko centru, Fiezoles arheoloģijas muzeju ar unikāliem romiešu laikmeta eksponātiem un bija pie slavenā Pizas torņa.
Šis Erasmus+ kurss sniedza jaunas zināšanas un prasmes, praktiskus rīkus, kurus jau drīzumā skolotāji izmantos ikdienas mācību darbā.
Marta beigās matemātikas skolotājas – Tatjana Alika, Ilona Macķeviča-Maņko un Olga Mikulova – piedalījās Erasmus+ kursos Splitā, Horvātijā – “STEAM – pieredzes ceļvedis caur jaunām mācību pieejām, dizaina domāšanu un problēmu risināšanu”. Kursus organizēja Platform21 skolotāju apmācību centrs, un to laikā tika aplūkoti aktuāli izglītības izaicinājumi, īpaši STEM priekšmetu kontekstā. Skolotājas apzinājās 21.gadsimta prasmju nozīmi un apguva praktisku digitālo rīku – ChatGPT, MagicSchool un LearningApps – izmantošanu mācību procesā. Kursu dalībnieki veidoja animācijas programmā Stop Motion Studio, iepazinās ar spēlēšanas iespējām un izmēģināja dizaina domāšanas metodes. Īpaši iedvesmojošas bija pieredzē balstītās aktivitātes un drāmas metožu izmantošana dažādu mācību priekšmetu apguvē.
Brīvajā laikā bija iespēja izbaudīt Splitas kultūru un vēsturisko mantojumu, tostarp apmeklēt Diokletiāna pili un UNESCO aizsargājamos objektus.
Šī pieredze sniedza jaunas zināšanas, praktiskus rīkus un motivāciju turpmākajam darbam skolā.
Pašlaik, no 12.maija, dizaina un tehnoloģiju skolotāja Nataļja Izuļena, ģeogrāfijas skolotājs Viktors Kudrjavskis, vizuālās mākslas skolotāja Ilze Volonte piedalās Erasmus+ kursos “Zaļā izglītība: uz projektiem balstīta starpdisciplinārā pieeja” Pafosā, Kiprā.
Erasmus+ kursu mobilitātes veicina produktīvu skolotāju sadarbību starpdisciplinārās pieejas kontekstā, nodrošina mūsdienu informācijas tehnoloģiju jēgpilnu izmantošanu mācību procesā fokusējoties uz skolēnu kritiskās domāšanas, problēmrisināšanas, digitālās, sadarbības, pilsoniskās līdzdalības prasmju attīstīšanu.

Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapas www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+.
Informāciju sadarbībā ar projektu dalībniekiem sagatavoja
Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas-liceja
direktores vietniece, projektu koordinatore
Nataļja Koviļina


