Starpdisciplinārā pieeja ģeogrāfijas stundās

 06.11.2013.

29.oktobrī Daugavpils 10.vidusskolā notika pilsētas ģeogrāfijas skolotāju seminārs „Starpdisciplinārā pieeja ģeogrāfijas stundās”, kurā bija iespēja pārliecināties, ka holistiskā un starpdisciplinārā pieeja priekšmetā nav tikai deklaratīvs uzstādījums, bet dzīves realitāte.—– Mēs analizējām LU Ģeogrāfijas un zemes zinātņu fakultātes pieredzi novadpētniecības un ģeogrāfijas integrēšanā, pētījām DU docētāja Dāvja Gruberta atziņas par folkloras un ģeogrāfijas zināšanu savstarpējo saikni senajā Sēlijā. Izskatot DU docētāja Jura Soma un Krievu vidusskolas – liceja skolotāja Viktora Kudrjavska prezentācijas, diskutējām par informācijas tehnoloģiju lietderību un ģeogrāfijas informācijas sistēmas ieviešanu skolās.
Patiesu sajūsmu izraisīja 11.pamatskolas skolotājas Marinas Ruskovas pieredze darbā ar skolēniem ar speciālajām vajadzībām, jo viņas piedāvātās metodes brīnišķīgi papildinātu jebkuru ģeogrāfijas stundu. Centra vidusskolas skolotāja Svetlana Beinaroviča demonstrēja vēstures un ģeogrāfijas prasmju integrācijas iespējas 9.-12.klasēs, bet skolas saimnieki piedāvāja ieskatu paleontoloģijas izstādē. Ģeogrāfijas skolotāja Vera Kapustina ieskicēja integrētās tēmas bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē, kā arī ārpusstundu darbošanās iespējas, pētot un analizējot izstādes materiālus.
Semināra noslēgumā konstatējām, ka, neatkarīgi no katram priekšmetam specifiskajām prasmēm un zināšanām, pedagoga virsuzdevums ir motivēt skolēnu, attīstīt pētnieciskās un analīzes prasmes, pilnveidot redzesloku. Sabiedrības, vides, ekonomikas un kultūras tēmas izglītībā jāskata kopveselumā, jāveicina attīstības izglītība, jo tikai tā var nodrošināt ilgtspēju.
Paldies 10.vidusskolas direktorei Valijai Salnai par viesmīlību un piedāvātajām iespējām!

Informāciju sagatavoja:
Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes
izglītības metodiķe
Signita Gabrāne
t.65407438