Lasīšana – tas ir logs, caur kuru bērni izzina pasauli un sevi!
16.12.2014.
Mūsdienās arvien aktuālāka kļūst problēma, kas saistīta ar pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguvi. Kad jāsāk mācīt lasīt? Kā iemācīt bērnam lasīt? Sākumskolas prasības pieaug un daudzi vecāki ir patiesi ieinteresēti bērnu lasītprasmes apguves jautājumos.—–
Sakarā ar tēmas aktualitāti š.g. 11.decembrī Daugavpils pilsētas 32.pirmsskolas izglītības iestādē notika pieredzes apmaiņas seminārs „Lasītmācēšanas prasmju attīstīšanas metožu un paņēmienu daudzveidība speciālajās grupās”. Seminārā piedalījās Daugavpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centra (DIIAC) speciālisti, skolu un pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājas-logopēdes, speciālie pedagogi, kā arī kolēģi no Rēzeknes un kaimiņvalsts Igaunijas – Kohtla-Jarves mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādēm, kurās arī tiek realizētas mazākumtautību pirmsskolas izglītības programma izglītojamajiem ar valodas attīstības traucējumiem.
Semināra dalībniekus iepazīstinājām ar visu mūsu iestādes darbības laika gaitā iegūto un apkopoto lasītprasmes apguves pieredzi darbā ar bērniem logopēdiskajās grupās. Ar lasītprasmes attīstības psiholoģiskajiem aspektiem un pamatnosacījumiem pirmsskolas vecuma bērnu veiksmīgas lasītprasmes apgūšanai iepazīstināja skolotāja-logopēde Tatjana Maņkovska. Ar savu pieredzi par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sagatavošanu lasītprasmju apguvei dalījās skolotāja-logopēde Irina Volkova. Apskatei tika piedāvātas spēles un vingrinājumi, kuri saistīti ar fonemātiskās uztveres attīstību un vārda skaņu analīzi, kuras var izmantot logopēdiskajās nodarbībās (un ne tikai) gan darbā ar apakšgrupām, gan individuālajā darbā. Semināra teorētiskās daļas nobeigumā par lasīšanas un rakstīšanas traucējumu profilaksi 5 – 7 gadus veciem pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību (VSNA) pieredzē dalījās skolotāja-logopēde Rita Bodendorfa. Iestādē šim pasākumam tika organizēta izstāde, kurā semināra dalībnieki varēja iepazīties ar daudzveidīgiem didaktiskiem materiāliem, spēlēm un metodisko literatūru. Visa pieredze, kas saistīta ar pašizgatavotām didaktiskām spēlēm un palīglīdzekļiem, kā arī materiāls ar rekomendācijām par bērnu lasīšanas prasmju apguvi tika apkopots brošūrās.
Pasākuma noslēgumā notika arī mūsu iestādes pedagogu tikšanās ar kolēģiem no Kohtla-Jarves. Pirmsskolas izglītības iestādes „Namiņš” direktore Ene Kruzmane un pirmsskolas izglītības iestādes „Sarkangalvīte” mācību daļas vadītāja Svetlana Podsepajeva dalījās savā pieredzē par mācību un iestādes darba procesa organizēšanu, kā arī par pasākumiem un projektiem ar bērniem un vecākiem. Tikšanās noritēja draudzīgā un siltā noskaņā. Tika izvirzīti turpmākās sadarbības plāni.
Paldies visiem semināra organizētājiem un dalībniekiem, kā arī semināra viesiem!
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
32.pirmsskolas izglītības iestādes
vadītājas vietniece
Natālija Brokāne
t. 65434492