Seminārs „Pirmsskolas izglītības skolotāju un logopēdu sadarbība bērnu runas attīstīšanā un sagatavošanā skolai”

10.05.2016.

Š.g. 6.maijā Daugavpils pilsētas 4.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē sadarbībā ar VISC Speciālās izglītības nodaļu tika organizēts seminārs „Pirmsskolas izglītības skolotāju un logopēdu sadarbība bērnu runas attīstīšanā un sagatavošanā skolai”.—–
Pasākuma mērķis bija dalīties savā darba pieredzē ar pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem iekļaujošās izglītības jomā un tās īstenošanas principiem pirmsskolas izglītībā, skolotāju logopēdu sadarbības veidiem, integrēto rotaļnodarbību organizēšanas principiem runas attīstībā, kā arī sniegt informāciju par pedagoģiski medicīniskās komisijas aktualitātēm, speciālo vajadzību agrīnās diagnosticēšanas mehānisma izstrādes nepieciešamību. Seminārā piedalījās Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas vadītāja I.Prudņikova, Daugavpils Iekļaujošas izglītības atbalsta centra speciālisti, speciālisti pirmsskolas izglītības jomā, pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji, vadītāju vietnieki izglītības un saimniecības jomā, logopēdi no Daugavpils un citām Latvijas pilsētām un novadiem: Pļaviņām, Krāslavas, Rēzeknes, Ilūkstes. Pasākuma gaitā Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas vadītāja I.Prudņikova uzstājās par iekļaujošās izglītības principu īstenošanu pirmsskolas izglītībā, aktualitātēm Valsts pētījumu programmā INOSOCTEREHI un speciālo vajadzību agrīnās diagnosticēšanas mehānismu izstrādes nepieciešamību.
Pasākuma dalībniekiem Daugavpils pilsētas 4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja J.Jankovska sniedza informāciju par mūsu iestādes darba specifiku un mācību procesa realizācijas ceļiem darbā ar bērniem ar valodas traucējumiem un somatiskām saslimšanām, kā tiek plānots un organizēts darbs bērniem ar speciālām vajadzībām, to attīstībai un veiksmīgai sagatavošanai skolai. Vadītājas vietniece L.Pudāne un skolotāja logopēde N.Černihoviča iepazīstināja ar skolotāju logopēdu darba modeļiem, atbalsta pasākumu piemērošanas iespējām, individuālās izglītības programmas apguves darba plāna izstrādi un mācību sasniegumu izvērtējumu izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām.
Turpmākai bērnu iekļaušanai vispārizglītojošās iestādēs liela uzmanība tiek veltīta bērnu valodas attīstīšanai un integrēto rotaļnodarbību organizēšanai runas attīstībai. Pirmsskolas izglītības skolotājas N.Pikina, J.Simanoviča un skolotāja logopēde D.Ņikiforova rādīja integrēto rotaļnodarbību 3 – 5 gadus veciem bērniem ar valodas traucējumiem un jauktiem attīstības traucējumiem „Sīkās motorikas vingrinājumu izmantošanas iespējas runas attīstības nodarbībā”. Mūsu izglītības iestādē plaši tiek izmantotas informāciju tehnoloģijas un to daudzveidīgās izmantošanas iespējas mācību procesa organizēšanā, kā arī pirmsskolas izglītības skolotājas pašas izstrādā interaktīvus mācību materiālus, tāpēc pirmsskolas izglītības skolotājas J.Rodionova, I.Arhipova un skolotāja logopēde O.Čapkeviča rādīja integrēto rotaļnodarbību runas attīstībā „IT izmantošanas iespējas bērnu ar speciālām vajadzībām sagatavošanā skolai” 5 – 6 gadus veciem bērniem ar valodas traucējumiem, kā ar mūsdienīgiem mācību līdzekļiem un tehnoloģijām var organizēt un vadīt aizraujošas un interesantas nodarbības, kas veicina bērnu interesi un ļauj sasniegt augstākus mācību rezultātus.
Interešu izglītības programmas realizācijas ietvaros sagatavošanas grupas bērni kopā ar pirmsskolas izglītības skolotāju E.Beitāni uzstājās ar tautas deju priekšnesumu, mazo vokālistu konkursa „Daugavpils Cālis 2016” laureāte V.Škļarova ar pavasarīgu muzikālu sveicienu un sagatavošanas grupas bērni ar priekšnesumu angļu valodā, kura muzikālo materiālu sagatavoja pirmsskolas izglītības mūzikas skolotāja J.Semjonova.
Pasākuma noslēgumā saņēmām atzinīgus vārdus no viesiem par vērtīgo pieredzi un labās prakses piemēriem darbā ar bērniem ar valodas traucējumiem, rotaļnodarbību veiksmīgu organizāciju, vides pielāgošanu bērniem ar speciālām vajadzībām un iekļaujošās izglītības veiksmīgu nodrošināšanu, kā arī tika akcentēts un atzinīgi novērtēts visa kolektīva sistemātiskais un mērķtiecīgais komandas darbs. Kolēģi atzinīgi novērtēja mūsu iestādes pedagogu pašu izstrādātos mācību un metodiskos atbalsta materiālus: darba lapas un interaktīvās spēles, kas ir apskatāmas iestādes mājas lapā, kur tās var lejupielādēt un izmantot darbā arī citi pedagogi.
Sakām paldies visiem semināra dalībniekiem par atsaucību un piedalīšanos šajā pasākumā, siltajiem un atbalstošajiem vārdiem!

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes
vadītāja vietniece
Lilita Pudāne