Labā prakse latviešu valodas mācīšanā pirmsskolā

16.05.2016.

Š.g. 12.maijā sadarbībā ar Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes metodiķi latviešu valodas jautājumos Ilonu Bohāni Daugavpils pilsētas 9.speciālajā pirmsskolas izglītības iestādē tika organizēts pieredzes apmaiņas pasākums pirmsskolas un sākumskolas latviešu valodas skolotājiem „Labā prakse latviešu valodas mācīšanā pirmsskolā”.—–
Iestādes vadītāja klātesošos iepazīstināja ar Daugavpils pilsētas 9.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes latviešu valodas apguves iespējām, ar nosacījumiem veiksmīgai valodas apguvei pirmsskolā. Pasākuma dalībnieki tika iepazīstināti ar DPIP apkopotajiem statistikas datiem par mūsu iestādi absolvējušo bērnu latviešu valodas zināšanu un prasmju līmeni, uzsākot mācības Daugavpils pilsētas skolu 1.klasē. Tehnoloģijas attīstās strauji, un tās ienāk arī mācību procesā, tāpēc īpaši svarīgi ir, lai interaktīvie risinājumi organiski iekļautos tradicionālajā mācību vidē, lai tie būtu integrēti, efektīvi, skolotājam viegli lietojami un bērnos izraisītu motivāciju un izziņas interesi. Pirmsskolas izglītības skolotāja Sintija Šņepste prezentēja savu pieredzi ar mūsdienīgajām tehnikām ikdienā, ko pielieto rotaļnodarbībās un ārpus tām. Tika pastāstīts, kā turpinās darbs ar interaktīvo tāfeli, kas izraisa lielu interesi bērnos. Pedagoģe prezentēja savus izstrādātos, Latviešu valodas aģentūras un Valsts izglītības satura centra ieteiktos interaktīvos materiālus, ko izmanto ikdienā. Noslēgumā skolotāja prezentēja jaunievedumus iestādes darbā IKT jomā, kas palīdzēs pilnveidot interesantāku un produktīvāku darbu ikdienā.
Audzinot bērnos cieņu pret tradicionālajām mācīšanās metodēm un grāmatu kā vērtību, strādā pirmsskolas izglītības latviešu valodas skolotāja Anita Laurena, par ko arī bija viņas vēstījums pasākuma dalībniekiem. Klātesošie tika iepazīstināti ar pedagoģes izstrādāto mācību līdzekli, kas ietver stāstu un piedzīvojumu grāmatu „Krāsainie piedzīvojumi”, darba burtnīcu 5 – 6 gadus veciem bērniem „Mani krāsainie darbiņi” un rokasgrāmatu pedagogiem „Krāsainā latviešu valoda”. Mācību līdzeklis ietver klausīšanās, runāšanas, rakstīšanas un lasīšanas prasmju attīstīšanu, mācot pirmsskolas vecuma bērniem latviešu valodu kā otro valodu. Latviešu valodas apguve, iekļaujot prasmi orientēties laikā un plaknē, sīkās pirkstu motorikas attīstīšanu, krāsu apguvi un redzes uztveres attīstīšanu ir galvenie aspekti, uz kuriem balstās pedagoģes izstrādātais mācību līdzeklis.
Pirmsskolas izglītības skolotājs ir galvenais pirmsskolas vecuma bērna attīstības un mācīšanās veicinātājs, vides veidotājs un pētnieks, kas vēro un uzkrāj bērna pieredzi, kas nodrošina mūsdienīgu, drošu, izzinošu un radošu vidi ikvienam bērnam, piedāvājot daudzveidīgas metodes un paņēmienus, lai bērns varētu veiksmīgi un interesanti apgūt latviešu valodu.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
9.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes
vadītājas vietniece
Anita Laurena
un pirmsskolas izglītības skolotāja
Sintija Šņepste