Mācību process Daugavpils skolās novembra sākumā
03.11.2020.
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde informē par situāciju Daugavpils pilsētas vispārējās izglītības iestādēs (turpmāk – skola), ņemot vērā skolu sniegto informāciju uz 02.11.2020. —–
7.-12.klašu skolēni skolās joprojām mācās attālināti, bet 1.-6.klases skolēniem mācību process tiek nodrošināts klātienē (izņemot vienu skolu, kur attālināti mācās visi skolēni no 1.-12.klasei).
Posmā 1.-6.klase attālināti mācās 30 klases, no kurām 17 klasēm SPKC izglītojamos ir noteicis par kontaktpersonām, bet 13 klasēs pedagogu trūkuma dēļ mācību procesu nav iespējams organizēt klātienē vai daļēji attālināti. Savukārt individuāli attālināti 1.-6.klasēs mācās 70 skolēni, kurus SPKC ir noteicis par kontaktpersonām.
Šobrīd 24 pedagogi atrodas karantīnā, jo SPKC ir noteicis viņus par kontaktpersonām, no kuriem tikai 6 pedagogi ir izvēlējušies izmantot savas tiesības paņemt darba nespējas lapu (slimības lapu).
Runājot par COVID-19 gadījumu skaitu skolās, var minēt, ka šobrīd slimo 31 skolēns, 27 pedagogi un 8 tehniskie darbinieki.
Attālināto mācību procesu skolās pašlaik nodrošina 564 pedagogi. Vienojoties ar skolas vadību, 168 pedagogi nodrošina attālināto mācību procesu no mājām, bet 396 pedagogi – no skolas telpām.
Ņemot vērā attālinātā mācību procesa organizācijas pieredzi pavasarī, izglītības iestādes par vērtīgākām ir atzinušas tiešsaistes nodarbības, līdz ar to tagad 6 skolās lielākā daļa mācību vielas tiek apgūta tiešsaistes nodarbībās, savukārt vismaz puse no vielas tiek apgūtā tiešsaistes nodarbībās 7 skolās, bet mazāk par pusi – tikai 5 skolās.
Apkopojot informāciju, ar kādām grūtībām saskaras pedagogi un skolēni, organizējot attālināto mācību procesu, izkristalizējās šādas problēmas: tehniskā nodrošinājuma trūkums pedagogiem un skolēniem, ne vienmēr skolēni pieslēdzas tiešsaistes nodarbībām laikus, skolotāju noslodzes dēļ ir laika trūkums gan gatavojoties nodarbībām, gan pasniedzot apgūstamo materiālu, kā arī vecāku saasināta reakcija par attālināto mācību procesu un skolēnu noslodze nodarbībās. Skolas arī piedāvā dažādas iespējas šo un arī citu problēmu novēršanā. Ikviena skola aktīvi iesaistās tehniskas dabas jautājumu risināšanā, piedāvājot gan skolotājiem, gan skolēnu ģimenēm izmantot skolas datorus, planšetes vai telefonus. Ja skolēns neiesaistās tiešsaistes nodarbībās, tad notiek individuālās sarunas gan ar skolēnu, gan ar vecākiem, ja nepieciešams, tad tiek piesaistīts arī klases audzinātājs un/vai atbalsta personāls. Tiek izglītoti arī paši skolotāji – kā labāk vadīt stundas, kādas jaunas iespējas izmantot, lai atslogotu gan savu, gan skolēnu darbu, kā arī skolu administrācija seko un reglamentē tiešsaistes nodarbību un skolēnu patstāvīgo darbu skaitu. Lai vecākus atbalstītu un izskaidrotu attālināto mācību norisi, vecāki gan tiek regulāri informēti e-klasē, kur tiek ievietots mācību norišu apraksts visai nedēļai, gan arī pēc nepieciešamības tiek organizētas individuālās sarunas. Skolēnu noslodzes mazināšanai dažas skolas ir mainījušas stundu sarakstu, izveidojot pāru stundas vai blokstundas, kā arī ieviešot pa vidu garākus starpbrīžus vai piedāvājot laiku patstāvīgajam darbam, tas ir, skolotāju izvēlētajām citām darba formām – konsultācijām ar skolotājiem, darba lapu aizpildīšanai, platformu uzdevumi.lv, soma.lv u.c. izmantošanai uzdevumu pildīšanai, informācijas meklēšanai, atgriezeniskās saites sniegšanai u.tml. Līdz ar to mājasdarbu skaits samazināts līdz minimumam.
Attālinātā izglītības ieguves procesa laikā izglītojamajiem, kuri piedalās attālinātajā mācību procesā, tiek nodrošināts ēdināšanas atbalsts pārtikas paku veidā, izglītības iestādei sadarbojoties ar ēdināšanas pakalpojumu sniedzēju vai patstāvīgi. Pārtikas paku saturs ir atbilstošs uztura normām, kuras noteiktas 13.03.2012. MK noteikumos Nr.172 „Noteikumi par uztura normām izglītības iestāžu izglītojamiem, sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju klientiem un ārstniecības iestāžu pacientiem”, bet izmaksas ir atbilstošas noslēgtajiem ēdināšanas pakalpojumu līgumiem. Savukārt izglītojamajiem, kuru ģimenēm ir noteikts trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes statuss, pārtikas pakas saturā tiek nodrošināti arī launagam paredzētie produkti, ņemot vērā starp Daugavpils pilsētas pašvaldības iestādi „Sociālais dienests” un pakalpojumu sniedzēju noslēgtajā līgumā noteiktās izmaksas. Pārtikas paku saturs tiek saskaņotas ar skolas vadību un IP. Skolās, kuras piedalās programmā „Skolas piens” un/vai „Skolas auglis”, pārtikas pakas tiek papildinātas attiecīgi ar pienu un/vai augļiem. No skolu puses ir liels lūgums vecākiem noteiktajā laikā ierasties pēc pārtikas pakām, jo bieži tajās ir produkti, kuriem ir neliels uzglabāšanas termiņš. Saskaņojot ar skolas vadību, pārtikas pakas var saņemt arī bērni vai citi ģimenes locekļi. Lai vecāki būtu informēti par pārtikas paku saturu, ieteicams skolām turpmāk publiskot ne tikai komplekso pusdienu ēdienkarti, bet arī attālināto mācību pārtikas paku saturu.
Runājot par pirmsskolas izglītības iestādēm, tad attālinātais mācību process tiek nodrošināts 6 grupās 4 pirmsskolas izglītības iestādēs.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde