Igaunijas STEAM un digitālās izglītības pionieri “Insplay” uzsāk darbu Latvijā

18.05.2022.

Lai dalītos ar Igaunijas pieredzi digitālo rīku ieviešanā bērnu un jauniešu izglītībā, uzņēmums ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi tehnoloģiju pielietošanā matemātikā, mākslā un dabaszinību tēmās “Insplay” šī gada pavasarī uzsācis darbu arī Latvijā, izveidojot pārstāvniecību Rīgā. Tā fokuss sākumā būs uz bērnudārzu un skolu izglītības ekspertu iepazīstināšanu ar digitālo rīku iespējām, kā arī aktīvāku STEAM priekšmetu popularitātes veicināšanu bērniem skolās un sabiedrībā kopumā. —– 

“Latvijas sabiedriskajā telpā šopavasar atkal aktualizējušās diskusijas par nepieciešamību stiprināt dabaszinātņu izglītību, pandēmijas ietekmi uz STEAM priekšmetu apmācību un jaunās paaudzes konkurētspēju. “Insplay” ir liela pieredze un arī vēlme iedvesmot bērnus, jauniešus, viņu vecākus un skolotājus, atbalstot ceļā no tehnoloģiju lietotājiem līdz to radītājiem, kas noderētu arī Latvijā. Nav nozīmes tikai iegūt tehnoloģijas, robotikas rīkus vai rotaļlietas, svarīgi ir arī veidot un ar padomiem atbalstīt tehnoloģiju lietojumā zinošu un par sevi pārliecinātu pedagogu tīklu. Interese ne tikai par spēlīšu spēlēšanu, bet par dažādu tehnoloģiju lietošanu un iespējām, tostarp programmēšanu, jārada jau bērnudārzā vai sākumskolā, lai jaunā paaudze gūtu daudzveidīgas un noderīgas prasmes un varētu veidot digitāli spēcīgu sabiedrību,” par attīstības plāniem stāsta “Insplay Latvija” vadītāja Linda Liepiņa.

“Insplay” komanda Igaunijā jau šobrīd nodrošina robotikas aprīkojumus skolās un bērnudārzos bērniem vecumā no 2 līdz 16 gadu vecumam un lepojas ar lielu pieredzi apmācību un atbalsta sistēmu veidošanā skolotājiem, pedagogiem, izglītības jomas pārstāvjiem un pašvaldībām, kas vēlas ieviest vai pilnveidot tehnoloģiju un virtualās realitātes izmantošanu STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, māksla un matemātika) priekšmetos. Jāpiemin, ka Igaunija digitālo prasmju jomā ieņem vadošās pozīcijas Eiropā, un igauņu bērniem nav satraukuma par eksakto zinātņu eksāmenu nokārtošanu.

“Insplay” nodrošina atbalstu, pirmkārt, pašiem skolotājiem, un otrkārt, stundu plānu vai mācību materiālu izveidē pedagogiem, piemēram, robotikas stundām, kā arī aktīvi iesaistās izglītības inovāciju laboratoriju izveidē skolās, organizē STEAM tēmu pasākumus, veido atbalsta grupas sociālajos tīklos vecākiem un izglītības ekspertiem, dalās zināšanās un pieredzē robotikas un digitālā aprīkojuma izmantošanā. Uzņēmums pamazām šīs iniciatīvas ieviesīs arī Latvijā – 2022. gada aprīlī-maijā notika pirmās atbalsta un izglītības testa programmas 35 skolās un bērnudārzos visā Latvijā, ļaujot bērniem iepazīties ar robotikas rīku iespējām dažādu priekšmetu un nodarbību ietvaros. Izglītības iestādes tiek aicinātas pieteikties Insplay testa programmā Insplay mājaslapā www.insplay.lv.

Pieredzē ar digitālajiem rīkiem izglītības procesā pirmsskolas bērniem dalās Vita Franckeviča no Naujenes pirmsskolas izglītības iestādes “Rūķītis”: “Vienu mēnesi varējām izmēģināt inovatīvās tehnoloģijas, pielietojot tās pat matemātikas apgūšanā. Bērniem tās palīdzēja attīstīt problēmu risināšanas prasmes, veicināt kritisko domāšanu un sadarbību. Viņiem ir svarīgi palīdzēt, veidot veselīgu attieksmi pret viedierīcēm un iemācīties jēgpilni izmantot digitālos rīkus. Robotika ir jauns virziens, kurā vēl jāmācās gan pedagogiem, gan vecākiem.”

Baltijā visveiksmīgākā pieredze tehnoloģiju un digitālo rīku integrācijā mācību procesos šobrīd ir Igaunijai, kas mērāma pat vairākos gadu desmitos. Jau 1996. gadā Igaunijā tika uzsākts izglītības iestāžu digitalizācijas projekts “Tiigrihüpe” jeb “Tīģera lēciens”, par patroniem izvēloties tā laika Izglītības ministru, Valsts prezidentu un Igaunijas vēstnieku ASV. Konceptuālais valdības lēmums stratēģiski ieguldīt finanses jaunās paaudzes apmācības digitalizācijā rezultējās daudzos pasaulē unikālos tehnoloģiju uzņēmumos, savukārt šobrīd Igaunija ieņem 1. vietu ES digitālo sabiedrisko pakalpojumu ziņā .

Par “Insplay”
Uzņēmums “Insplay” ir Baltijā vadošais izglītojošu rotaļlietu, novatorisku spēļu un robotikas rīku importētājs, vairumtirgotājs un e-tirgotājs, kā arī inovatīvu mācību līdzekļu un materiālu izveides uzņēmums, kas 1991. gadā tika nodibināts Igaunijā. Vairāk nekā 30 darbības gados Igaunijā tas sadarbībā ar bērnudārzu, skolu, pašvaldību, valsts iestāžu ekspertiem, kā arī vecākiem palīdz iedvesmot nākotnes zinātniekus un izglītot sabiedrību par tehnoloģiju nozīmi izglītības procesos. Lielā daļā Igaunijas mājsaimniecību vai izglītības iestāžu ir vismaz viena “Insplay” rotaļlieta, robots, mācību instruments, galda spēle vai puzle. “Insplay” misija ir atbalstīt jaunās paaudzes STEAM prasmju apguvē jau no agras bērnības un veicināt inovācijām draudzīgu vidi katrā valstī, kur uzņēmums strādā. “Insplay” pārstāvniecību Latvijā izveidoja 2022. gada aprīlī.

Papildu informācija:
Linda Liepiņa
“Insplay Latvia” vadītāja
linda@insplay.eu
28688464
www.insplay.lv