Mobilitāte Zviedrijas ziemeļu pilsētā Lūleo
Daugavpils Iespēju vidusskola turpina īstenot Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 2 (KA2) sadarbības partnerību skolu (KA220-SCH) projektu “Noturīgas vispārizglītojošas skolas veidošana, izmantojot integrētu un iespēju pilnu pieeju labsajūtai skolā” (Nr. 2023-1-SEO1-KA220-SCH-00159394).
Projekta ietvaros no 13. līdz 17. oktobrim piecas Daugavpils Iespēju vidusskolas skolotājas – Ž. Papenoka, S. Gude, A. Viļčinska, Ļ. Kravceviča un K. Glagoļeva – devās uz Zviedrijas pilsētu Lūleo, lai piedalītos starptautiskā seminārā. Tajā piedalījās arī partneri no Itālijas, Zviedrijas un Spānijas. Semināra mērķis bija veicināt pedagogu profesionālo izaugsmi, dalīties pieredzē un izstrādāt jaunas stratēģijas skolēnu labbūtības uzlabošanai, izmantojot kolēģu zināšanas un pieredzi, tādējādi stiprinot ilgtspējīga un uz inovācijām balstīta mācību procesa pamatus.
Pirmā semināra diena tika veltīta iepriekš paveiktā darba izvērtējumam. Dalībnieki prezentēja savās skolās īstenotās aktivitātes un izmantotās stratēģijas, piemēram: “Iepazīstieties viens ar otru”, “Pozitīvisma dēlis”, “Kritiski domājot”, “Sacensību pasākums”, “Atvērtais mikrofons”, “Baltās tāfeles”. Tika analizēti šo aktivitāšu rezultāti un ietekme uz skolēnu labsajūtu. Grupās notika diskusijas par veiksmīgajiem aspektiem un iespējām pilnveidot izmantotās pieejas.
Dienas noslēgumā dalībnieki apmeklēja Gammelstad baznīcas ciemu (Gammelstads kyrkstad) – vienu no Zviedrijas kultūrvēsturiskajiem objektiem.
Otrajā dienā dalībnieki tika iepazīstināti ar vietējo skolu un Lūleo pilsētas izglītības sistēmu. Tika apskatīta arī pilsētas ekonomiskā situācija un kultūras attīstības nozīme izglītībā. Ekskursijā pa skolu tika demonstrēta moderna mācību vide un pedagoģiskās pieejas. Īpaši tika uzsvērta kultūras un mākslas loma mācību procesā, kas Zviedrijā ir neatņemama izglītības sastāvdaļa. Pedagogi lielu uzmanību velta radošuma un sabiedrisko vērtību attīstīšanai, tādējādi veidojot harmonisku, iecietīgu un iedvesmojošu mācību vidi.
Pēcpusdienā dalībnieki apmeklēja vēl vienu izglītības iestādi, kur kopīgi tika izstrādāti turpmākie soļi stratēģiju ieviešanai un pilnveidei.
Vakarā seminārs turpinājās neformālā un draudzīgā gaisotnē. Sarunas un kopīgā vakariņas palīdzēja nostiprināt sadarbību un savstarpējo uzticēšanos starp dalībvalstu pārstāvjiem.
Trešajā dienā notika darba rezultātu apkopošana un secinājumu izstrāde. Tika izveidots rīcības plāns nākamajiem soļiem, kā ieviest projektā izstrādātās idejas savās skolās. Tāpat tika atjaunināta projekta tīmekļa vietne – tajā pievienoti grupu diskusiju rezultāti, secinājumi un priekšlikumi. Skolotāji arī ierakstīja video novērtējumu, daloties pārdomās par projekta norisi, nozīmīgumu un ieguvumiem.
Vizīte Lūleo bija vērtīga un iedvesmojoša pieredze visiem dalībniekiem – tā veicināja starptautisku sadarbību, nodrošināja iespēju apmainīties ar labās prakses piemēriem un deva jaunas idejas skolēnu un skolotāju labbūtības stiprināšanai.
Projekts ir kā stimuls turpmākai profesionālajai attīstībai, aicinot izvērtēt un pielāgot mācību stratēģijas, kā arī dalīties ar iegūtajām zināšanām kolēģu vidū. Iegūtās atziņas būs noderīgas gan mācību stundu plānošanā, gan skolas attīstības kontekstā kopumā.
Pateicība par iespēju piedalīties projektā tiek izteikta skolas direktorei I. Brokānei, izglītības metodiķei A.Guževai un angļu valodas skolotājai J. Maskaļovai.
Informāciju sagatavoja:
Svetlana Gude,
Daugavpils Iespēju vidusskolas skolotāja
pasts@divsk.lv