Daugavpils Valsts ģimnāzijas skolotāji – eksperti Erasmus+ projektu mobilitātēs

Erasmus+ programma pedagogiem piedāvā daudzveidīgas iespējas: ne tikai mācīties kursos kopā ar citu valstu kolēģiem, apmeklēt partnerskolas darba vērošanas vizītēs, bet arī dalīties ar savu – katrai skolai un skolotājam – īpašo pieredzi.

Daugavpils Valsts ģimnāzijas skolotāji novembrī darbojās kā eksperti, izglītojot ārvalstu kolēģus par padziļināto kursu īstenošanu matemātikā un dabas zinātnēs un debašu pamatprincipu integrēšanu mācību procesā.

Novembra sākumā ģimnāzijā ciemojās partneri no IISS “Licei Canudo-Marone – ITI Galilei” (Gioia del Colle, Itālija) – 13 skolēni un 4 skolotāji. Jaunieši kopā ar 11.c klasi kultūras pamatu stundā pētīja digitālo identitāti (skolotāja Anita Zarāne), diskutēja par pilsoniskās līdzdalības formām (skolotāja Aiga Hudobčenoka), mācījās atšķirt līderi-komandētāju no līdera, kurš aizrauj (direktore Oksana Petaško), guva ieskatu latviešu dziesmu un deju svētku tradīcijās (skolotāja Ināra Žukovska), kā arī mācījās debatēt – veidot argumentus, oponēt, saskatīt sadursmes punktus un uzdot jautājumus (skolotāja Rita Murāne-Rutka). Savukārt skolotāji apmeklēja fizikas, ķīmijas, dizaina un tehnoloģiju, matemātikas un bioloģijas stundas, kuras vadīja Tatjana Garbuza, Irina Fjodorova, Rita Ostapko, Svetlana Proščinko, Iveta Nikolajeva un Valērijs Dudeničs. Kolēģus ļoti ieinteresēja padziļināto kursu programma, saturs un pasniegšanas metodika.12.c klases skolēni Adriāna Vagale, Rolands Eisāns, Armands Kamins un Armands Ozuns kopā ar skolotāju Marinu Pilaci stāstīja par zinātniskās pētniecības darbu izstrādes procesu un prezentēja savus pētījumus. Arī ģimnāzijas skolotāji guva jaunu pieredzi: pirmo reizi mācību saturs un metodika tika diferencēta, to pielāgojot jauniešiem, kas nāk no divām dažādām valstīm (itāļu skolēni visu nedēļu mācījās vienā – 11.c – klasē).

Savukārt novembra nogalē direktore Oksana Petaško un vietnieces Sandra Rutkovska un Renāte Malnace devās uz Mosty pamatskolu Polijā, lai poļu kolēģiem stāstītu par debatēm kā mācīšanās metodi: par K.Popera debašu programmas pamatprincipiem un to izmantošanu mācību procesā. Poļu skolotāji apguva argumentu veidošanas pamatus, debašu struktūru, debašu kā darba formas izmantošanu mācību procesā dažādos mācību priekšmetos un iesaistījās debatēs par to, vai visās Eiropas Savienības valstīs būtu jāievieš 4 dienu darba nedēļa. Savukārt ar poļu skolēniem tika organizēta saruna par skolēnu līdzpārvaldes funkcijām, par izglītības procesa atšķirībām Latvijā un Polijā.

Poļu kolēģi ģimnāzijas vadības pārstāves iepazīstināja ar mācību procesa īpatnībām un īpašajām programmām (kašūbu kultūras apguvi, daudzveidīgajām atbalsta iespējām skolēniem, palīgskolotāju funkcijām), kā arī Latvijā gūtās pieredzes pārmantošanu skolēnu labbūtības veicināšanai. Jāmin, ka vizīte ir pirms 3 gadiem īstenotās Erasmus+ sadarbības partnerības “Mēs – par atbildīgu tūrismu, popularizējot savu novadu” veiksmīgs turpinājums. Projekta koordinatore Hanna Kaminska atzina, ka, viesojoties Daugavpils Valsts ģimnāzijā, viņu iedvesmoja vairākas idejas: debates, Tējas stūrītis un informācijas ekrāns. Nu visas trīs idejas ir ieviestas arī Mosty pamatskolā.

“My collegues have been highly impressed by your school. All students and teachers are crazy for Latvia. Waiting for you ….,” šādas atziņas ir sākums vērtīgam Erasmus+ projektu turpinājumam.

Erasmus+ projektu līdzfinansē Eiropas Savienība. Šī publikācija atspoguļo tikai tās autoru viedokli, un Eiropas Komisijas atbalsts šīs publikācijas tapšanai nav uzskatāms par tās satura apstiprinājumu, un Komisija nekādā veidā neuzņemas atbildību par šeit ietvertās informācijas tālāku izmantošanu.

Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras mājaslapā www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+.

Informāciju sagatavoja
Daugavpils Valsts ģimnāzijas
Erasmus+ projektu koordinatore
Renāte Malnace