Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi mācās Grieķijā
No 24.novembra līdz 28.novembrim Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādes pirmsskolas izglītības skolotājas A.Lazučenoka un A.Bačkure Erasmus+ projekta “Maziem soļiem pretī lielai izturībai: bērniem par rīcību saskarsmē ar dabas katastrofām” (projekta Nr.2024-1-EL01-KA210-SCH-000250200) ietvaros piedalījās skolotāju apmācību seminārā Grieķijā, pilsētās Larisā un Tirnavos, un kopā ar projekta partneriem no Grieķijas un Bulgārijas apmeklēja Tirnavos 4.pamatskolu, Zarko pamatskolu un Ampelonas 3.pamatskolu.
Mācībās pedagogi tika iepazīstināti ar ekoloģiskās trauksmes pieejām un grafisko ceļvežu veidošanu, izmantojot komiksus, stāstītprasmi un lasītprasmi, piedalījās izstrādāto spēļu un uzdevumu risināšanā un spēlēšanā, akcentējot vienu no Grieķijā biežāk sastopamajām dabas katastrofām – zemestrīci, apguva praktiskus rīkus un stratēģijas, ko varēs efektīvi izmantot projekta ietvaros un vēlāk mācību procesā savās valstīs. Pedagogi piedalījās mācību procesā, nodarbībās un jautrās aktivitātēs kopā ar bērniem, iepazīstot grieķu kultūru. Grieķijas pedagogi kopā ar bērniem demonstrēja ne tikai praktiskus resursus par zemestrīcēm, kas integrēti mācību procesā, bet arī gatavību zemestrīcēm ikdienas mācību procesā, īstenojot praktisku evakuāciju.
Projekta partneri apmeklēja Larisas amfiteātri, Larisas muzeju, kā arī Lielo Meteoras klosteri, vērojot stāvos smilšakmens pīlārus, kas paceļas no Tesālijas līdzenuma, vainagojot gadsimtiem vecus klosterus, kas izaicina gravitāti un laiku.
Erasmus+ projekta “Maziem soļiem pretī lielai izturībai: bērniem par rīcību saskarsmē ar dabas katastrofām” (“Small steps, big resilience: Helping children encounter natural disasters”) mērķis ir veidot un paplašināt izglītojamo un pedagogu zināšanas par dabas stihiju izraisītām katastrofām (pali, spēcīgas lietusgāzes, krusa, plūdi, vētras, meža ugunsgrēki, zemestrīces u.tml.), to cēloņiem, kas saistīti ar ekoloģiju, cilvēku iespējām ietekmēt dabas katastrofu cēloņus, cilvēka, tajā skaitā bērna, rīcību, saskaroties ar dabas izraisītām katastrofām, palīdzot bērniem attīstīt emocionālo noturību dabas katastrofu apstākļos.
Projekta ietvaros plānots pilnveidot pedagogu un izglītojamo zināšanas par ekoloģiskiem jautājumiem, uzlabot vides pratību, izmantojot grafiskus ceļvežus un brošūras, nodrošināt pedagogus ar inovatīviem instrumentiem un metodēm, lai integrētu vides izglītību pirmsskolas mācību programmās, veicinot izglītojamo pamatprasmju (kritiskās domāšanas, problēmrisināšanas, iniciatīvas) attīstīšanu, izglītības ilgtspējību, kopīgiem spēkiem risinot vides problēmas, attīstot Eiropas identitātes un solidaritātes izjūtu. Projekta aktivitātes sniedz iespēju pedagogiem mācīties, vērot mācību procesu partnervalstīs, dalīties pieredzē, izmēģinot apgūto praktiskā darbībā ar izglītojamajiem un viņu ģimenēm, popularizējot labāko praksi starptautiskai pirmsskolas pedagogu auditorijai.
#ErasmusPlus
#Ekoskolas
Informāciju sagatavoja:
Arvita Jukša,
Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja






