Daugavpils skolotāji apgūst mākslīgā intelekta izmantošanas iespējas mācību procesā

2025. gada 20. oktobrī Daugavpils Iespēju vidusskolā notika pedagogu profesionālās pilnveides praktiskā darbnīca “Mākslīgais intelekts (MI) – Jūsu jaunais palīgs skolotāja darbā”. Nodarbības tika organizētas ESF Plus projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros.

Apmācībās piedalījās šīs skolas dažādu mācību jomu pedagogi – matemātikas, latviešu valodas, ģeogrāfijas, sporta, vizuālās mākslas un sākumskolas skolotāji, kā arī skolas administrācijas pārstāvji. Nodarbību vadīja Aleksandrs Ļubinskis, Cēsu Digitālā centra vadītāja vietnieks, kurš ikdienā vada izglītojošas iniciatīvas un attīsta digitālās prasmes dažādām auditorijām. Paralēli tam viņš darbojās arī uzņēmējdarbībā, palīdzot organizācijām ieviest digitālos risinājumus, analizēt biznesa procesus un konsultējot par digitalizācijas iespējām. Apmācību laikā skolotāji iepazinās ar mākslīgā intelekta rīku praktisku pielietojumu ikdienas pedagoģiskajā darbā – mācību materiālu izstrādē, vērtēšanas procesa atvieglošanā, komunikācijā ar skolēniem un vecākiem, kā arī mācību satura individualizēšanā. Praktiskās aktivitātes ļāva pedagogiem izmēģināt dažādus MI risinājumus un pārliecināties, ka tehnoloģijas var būt vērtīgs palīgs skolotāja radošajā darbā.

Dalībnieku atsauksmes par mācībām bija ļoti pozitīvas – skolotāji novērtēja semināra praktisko ievirzi, lielisko vadītāja darbu un iespēju uzreiz izmēģināt apgūtos rīkus. Kā norādīja dalībnieki: “Paldies semināra vadītājam – ļoti atraktīvs, stāsta saprotami un ar humoru.” “Ļoti daudz praktisku lietu, ko varēšu izmantot mācību darbā.” “Viss bija ideāli. Paldies par sadarbību!” “Vairāk šādu nodarbību – ļoti noderīgi un iedvesmojoši.”

Lielākā daļa skolotāju semināru novērtēja ar 5 ballēm no 5, īpaši uzsverot līdzsvaru starp teoriju un praksi. Ņemot vērā augsto interesi un pozitīvās atsauksmes, plānots turpināt organizēt praktiskās darbnīcas arī citās Daugavpils izglītības iestādēs. Tuvākajā laikā MI apguves iespējas tiks piedāvātas gan pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogiem, gan vispārizglītojošo skolu skolotājiem. Darbnīcu mērķis ir sniegt praktiskas zināšanas par MI rīku izmantošanu mācību procesā, veicināt digitālo kompetenču attīstību un stiprināt pedagogu pārliecību par tehnoloģiju lietderību izglītībā.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes metodiķis
Inese Ivana