Atbalsta materiāli izglītības iestādēm
- Metodiskā atbalsta materiāli Daugavpils pilsētas izglītības iestādēm (ierobežota piekļuve)
- Papildināti metodiskie ieteikumi “Atbalsta pasākumu nodrošināšana izglītības iestādēs”, lai pedagogi un atbalsta komandu speciālisti veiksmīgāk plānotu un organizētu palīdzību skolēniem, kuri saskaras ar grūtībām mācību satura apguvē.
- Informatīvs materiāls “Rīcības shēma atbalsta pasākumu nodrošināšanai izglītības iestādēs“ piedāvā rīcības soļus, kā agrīni vecākiem, skolotājiem un speciālistiem palīdzēt bērnam, ko iespējams darīt, lai veicinātu iekļaujošās izglītības pieejamību.
- Kā skolas var palīdzēt bērniem ar uzvedības grūtībām? “Uzvediba.lv” vadītāja Līga Bērziņa sarunājās ar skolas “Domdaris” direktori Daci Jaundālderi-Dātavu.
- Mācību filma pusaudžiem Veselības ministrija kopā ar ekspertiem izstrādājusi mācību filmu pusaudžiem, kas skolotājiem palīdzēs darbā ar ņirgāšanās problemātikas risināšanu. Filmā ar praktiskām situāciju izspēlēm un eksperta komentāriem ir skaidrota ņirgāšanās būtība, pazīmes, sekas, kā arī piedāvāti rīcības principi gadījumos, kad pusaudži saskaras ar ņirgāšanās situācijām. Mācību filma tapusi kampaņas “Ieskaties acīs! Ņirgāšanās – nav smieklīgi!” ietvaros. Filma ir radīta ar pusaudžu psihoterapeita Nila Konstantinova dalību.
- Mācību filmas versija vieglajā valodā pusaudžu ņirgāšanās mazināšanai. Mācību filmas pielāgotā versija, kas var būt noderīga darbā ar bērniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem.
- Digitālie kursi pedagogiem un skolu vadībai – sešas 15-20 minūšu lekcijas kopā ar papildmateriāliem par ņirgāšanās problemātiku, rīcību ņirgāšanās novēršanā un saziņā ar vecākiem.
- Lai vecāki un skolotāji varētu veiksmīgāk atbalstīt bērnus pašvadītas mācīšanās procesā, “Iespējamā misija” sadarbībā ar izglītības ekspertiem ir izveidojusi digitālu rokasgrāmatu – “Pašvadītas mācīšanās ceļvedi”. Pašvadīta mācīšanās jeb spēja mērķtiecīgi pašam mācīties ir viena no pamatprasmēm, lai bez citu uzraudzības ikviens cilvēks spētu apgūt jaunas lietas un sasniegt izvirzītos mērķus. Tas palīdz justies pārliecinātākam par savām spējām un gūt panākumus. Tieši tāpēc pašvadīta mācīšanās ir viena no sešām caurviju prasmju grupām, kas iekļautas pilnveidotajā mācību saturā kā nozīmīgs izglītības mērķis.
- Bērnu aizsardzības centrs sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju ir izstrādājis un centra mājaslapā https://www.bac.gov.lv/lv ievietojis vardarbības gadījumu risināšanas algoritmu izglītības iestādēs.
- Rīcības algoritmi problēmsituāciju risināšanai izglītības iestādē: 1. Rīcība, ja izglītojamajam nepieciešami papildus atbalsta pasākumi; 2. Rīcība, ja pret skolēnu vērsta vardarbība ārpus skolas; 3. Rīcība, ja mācību procesa laikā notikusi fiziska vardarbība; 4. Rīcība, ja izglītojamais rupji pārkāpj un neievēro izglītības iestādes iekšējos kārtības noteikumus, kas traucē mācību procesa īstenošanu.