Jaunie pedagogi apgūst e-klases iespējas un attīsta sadarbības prasmes ar vecākiem
2025. gada 29. septembrī Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldē norisinājās otrā tikšanās ar jaunajiem pedagogiem domnīcu ciklā, kas tiek īstenots ESF Plus projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros. Šī nodarbība bija veltīta divām būtiskām tēmām – e-klases praktiskai lietošanai skolā un pirmsskolā un efektīvai komunikācijai ar vecākiem. Pasākuma mērķis bija sniegt jaunajiem pedagogiem praktiskas iemaņas, kas palīdzēs ikdienas darbā, veicinās savstarpējo sadarbību un stiprinās profesionālo pārliecību.
Nodarbības laikā piedalījās 15 jaunie pedagogi no dažādām Daugavpils pilsētas izglītības iestādēm, apliecinot interesi un motivāciju pilnveidot savas profesionālās prasmes. Nodarbību vadīja ESF Plus projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” metodiķes – Irīna Arhipova, Ilze Zīle un Irina Pipčenko, kuras radīja atbalstošu vidi diskusijām, praktiskām aktivitātēm un pieredzes apmaiņai.
Tikšanās sākās ar dalībnieku sasveicināšanos un refleksiju par iepriekšējā mēneša SUPER aktivitātēm – jaunie pedagogi dalījās ar saviem novērojumiem, izaicinājumiem un panākumiem. 2.nodarbības centrā bija e-klases sistēmas izzināšana un praktiska pielietošana. Jaunie pedagogi soli pa solim apguva žurnāla aizpildīšanas principus, mācību stundu plānošanu, vērtējumu ievadi un kļūdu novēršanas iespējas. Īpaša uzmanība tika pievērsta formatīvo un summatīvo vērtēšanas darbu datu ievadei – to nozīmei un atšķirībām dažādos izglītības posmos. Dalībnieki diskutēja par biežākajām kļūdām, kas rodas vērtējumu ievadē, un meklēja risinājumus, kā nodrošināt precizitāti un saprotamību gan skolēniem, gan vecākiem. Nodarbības otrajā daļā uzmanība tika veltīta komunikācijai ar vecākiem, izmantojot e-klases rīkus. Pedagogi apguva, kā veidot skaidru, cieņpilnu un atbalstošu saziņu, kā strukturēt informāciju un kā reaģēt uz vecāku jautājumiem. Praktiskā darbnīcā “Skolotājs – vecāks” dalībnieki izspēlēja dažādas komunikācijas situācijas, analizēja reakcijas un meklēja veidus, kā veidot sadarbību, kas balstīta uz uzticēšanos un kopīgu mērķu sasniegšanu.
Nodarbības noslēgumā jaunie pedagogi dalījās ar savām atziņām, pārdomām un iedvesmu. Daudzi uzsvēra, ka šāda veida tikšanās ne tikai sniedz praktiskas zināšanas, bet arī rada sajūtu, ka viņi nav vieni savā profesionālajā ceļā. Atbalsts, kopīga pieredzes apmaiņa un iespēja uzdot jautājumus pieredzējušiem kolēģiem ir būtiski faktori, kas stiprina jauno pedagogu motivāciju un pārliecību.
Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
galvenais speciālists metodiķis
Jeļena Fedosejeva